Łączna liczba wyświetleń

Facebook

czwartek, 12 lipca 2012

Kamieniarz, Camilla Läckberg, Wyd. Czarna Owca

Kamieniarz to jedna z powieści sagi kryminalnej Camilli Läckberg, a konkretnie trzecia w kolejności. Sięgając po tę pozycję obawiałam się, że jest to kontynuacja wcześniejszych części. Jednak bibliotekarka zapewniła mnie, że nie łączy się ona z poprzednimi, ponieważ każda z nich opowiada inną historię. Miała rację! Czytając nie miałam poczucia, że "coś mnie ominęło".
Akcja kryminału rozgrywa się w szwedzkiej miejscowości Fjällbace, gdzie pewnego ranka rybak w swojej sieci znajduje ciało dziewczynki. Wydarzenie to wstrząsa całym miasteczkiem. Dodatkowo sekcja zwłok wykazuje, że w płucach dziewczynki znajduje się słodka woda i mydło. Sprawca utopił dziewczynkę w wannie, a następnie wrzucił ją do morza. Tylko dlaczego? I Kto to zrobił? 
Co więcej w miasteczku dochodzi do kilku tajemniczych ataków na dzieci, jednak jedynymi obrażeniami jest popiół w ich buziach. To dodatkowo nadaje całej sprawie mrocznego charakteru.
Ponadto rozdziały w książce dotyczące powyższych wydarzeń, przeplatają się z rozdziałami opisującą całkiem inną historię i to z minionego wieku. Jest to celowy zabieg autorki, która podpowiada kto jest mordercą. Ja jednak dowiedziałam się o tym na samym końcu. Może Wy okażecie się lepszymi detektywami.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...